Date

21 דצמ 2021
Expired!

Time

19:30

פסטיבל אמנויות המילה

פסטיבל אמנויות המילה 

ספרות. מוזיקה. אמנות. תנועה. קולנוע

לקראת סיום שנה אזרחית אחת ופתיחתה של אחרת, מקום לשירה מזמין אתכם ואתכן לפסטיבל אמנויות המילה, שיתקיים זו הפעם הראשונה, בין ה-19-12 בדצמבר בשעות הערב במקום לשירה ובבית הקפה “נוקטורנו”. במשך שלושה ערבים רצופים נבקש לאתגר את גבולותיה של הספרות ולחשוב עליהם מחדש: נתיך את המחיצות שבין שירה, פרוזה, מחזאות ומדיה, ונפגיש את העולמות הספרותיים והטקסטואליים עם אמנויות אחרות – מוזיקה, ציור, פרפורמנס, תנועה וקולנוע. כל אחד מאירועי הפסטיבל הוא נקודת השקה – מעבדה שבה נוצרת כימייה יפהפייה, מעשה ספרותי-אמנותי מחודש.

יום שלישי // 21.12

19:30 // ” הזמן עשה את שלו, מבחינתי הוא יכול ללכת”: לכבוד ספרו החדש של גלעד מאירי // נוקטורנו לייב

שירי ננו קצרצרים לצד פואמות; שירי קינה ואבל לצד שירים הומוריסטיים וממזריים; הבזקי תמונות לצד שירים סיפוריים-ביוגרפיים: “הזמן עשה את שלו, מבחינתי הוא יכול ללכת”, ספר שיריו החדש של המשורר גלעד מאירי (הוצאת מקום לשירה 2021), הוא מרבד מרהיב של צירופים – 360 מעלות של שירה, במרחב ובזמן. לשני הממדים הללו יתווסף, בערב ההשקה, ממד שלישי: האמן והמאייר גלעד סליקטר יצייר בלייב בהשראת שירי הספר במקביל לקריאתו של מאירי. עוד ידברו המשוררת ועורכת הספר נועה שקרג’י, והמשוררים אגי משעול ועמוס נוי. 

דוברים: אגי משעול | עמוס נוי | נועה שקרג’י

קריאה: גלעד מאירי | ציור: גלעד סליקטר

הנחייה: יונתן ברג

21:00 //  אנטישפע: ט. כרמי ★ כל השירים // נוקטורנו לייב

ט. כרמי היה פרש בודד בשדה השירה העברית – הוא לא היה שייך לקבוצות או זרמים ובמשך יותר מארבעים שנה הוא פיתח, במעבדת השירה שלו, שירה ייחודית שהלכה והשתבחה עם השנים. את שירתו של כרמי מאפיינים שפה עשירה, רבת רבדים ועתירת משחקים, פליאה בלתי נגמרת על מסתרי האהבה והאהובה ומחויבות לתאר בפרטי פרטים את תלאות הגירושין, תשוקת חיים ואומץ להישיר מבט אל המוות. בשנים האחרונות ספריו אזלו כמעט לחלוטין מחנויות הספרים וקהל אוהבי שירתו (ביניהם לא מעט משוררות ומשוררים צעירים) נאלץ להסתפק בהצצה מוגבלת אל מקטעים בודדים שלה.

לפני קצת יותר משנה, הוצאת מקום לשירה פרסמה שני כרכים שבהם קובצו לראשונה כל שיריו של המשורר האהוב ט. כרמי (עורך: יובל יבנה). באירוע הנעילה של פסטיבל אמנויות המילהאנטישפע תעלה מופע מיוחד ומקורי משיריו של המשורר, שיכלול מוזיקה, פרפורמנס, ובעיקר שירה. הרבה שירה.

אנטישפע:

גיטרה: חגי ליניק | צ’לו ושירה: קרני פוסטל | בס ושירה: אור אדרי | גיטרה: עובד אפרת | קלידים: עדן ליברמן | תופים: נועה סגל

עורך: חגי ליניק | מפיק מוזיקלי: עובד אפרת

כלי נגישות

Powered by - Wemake