Date

19 דצמ 2021
Expired!

Time

19:30

פסטיבל אמנויות המילה

פסטיבל אמנויות המילה 

ספרות. מוזיקה. אמנות. תנועה. קולנוע

לקראת סיום שנה אזרחית אחת ופתיחתה של אחרת, מקום לשירה מזמין אתכם ואתכן לפסטיבל אמנויות המילה, שיתקיים זו הפעם הראשונה, בין ה-19-12 בדצמבר בשעות הערב במקום לשירה ובבית הקפה “נוקטורנו”. במשך שלושה ערבים רצופים נבקש לאתגר את גבולותיה של הספרות ולחשוב עליהם מחדש: נתיך את המחיצות שבין שירה, פרוזה, מחזאות ומדיה, ונפגיש את העולמות הספרותיים והטקסטואליים עם אמנויות אחרות – מוזיקה, ציור, פרפורמנס, תנועה וקולנוע. כל אחד מאירועי הפסטיבל הוא נקודת השקה – מעבדה שבה נוצרת כימייה יפהפייה, מעשה ספרותי-אמנותי מחודש.

יום ראשון // 19.12

 19:30 // אֲנִי דּוֹבֶרֶת שֶׁבַע שָׂפוֹת וְכֻלָּן עִבְרִית: לכבוד ספרה החדש של מורן שוב רובשוב // נוקטורנו לייב

בתווך שבין שירה לפרוזה, בין טקסט לאמנות ובין פרגמנטריות לנרטיב עלילתי, ניצב “אֲנִי דּוֹבֶרֶת שֶׁבַע שָׂפוֹת וְכֻלָּן עִבְרִית”, ספרה החדש והייחודי של מורן שוב רובשוב (הוצאת מקום לשירה, 2021). הספר מציע לנו לשנות באופן רדיקלי את נקודת המבט שלנו על השפה – המדוברת או הכתובה – ולחשוב על האופנים שבהם היא פועלת.

בערב ההשקה, נבקש להעמיק את נקודת המבט הזו באמצעות מפגש שבין טקסט לפרפורמנס: קריאה של שוב רובשוב מתוך “אֲנִי דּוֹבֶרֶת שֶׁבַע שָׂפוֹת וְכֻלָּן עִבְרִית”, שתלווה בעבודת תנועה שיצר במיוחד לכבוד הערב יוצר התיאטרון, הבמאי והפרפורמר ארי טפרברג. על הספר ידברו המשוררת ועורכת הספר נועה שקרג’י והסופרת מעין איתן.

דוברות: מעין איתן | נועה שקרג’י

קוראת: מורן שוב-רובשוב | פרפורמנס: ארי טפרברג

הנחייה: עמיחי חסון

21:00 // אברא כדברא: קוראים פרוזה // נוקטורנו לייב

בראשית נולדה הספרות כאמנות קולית וקהילתית: המשוררים, מספרי המיתוסים והטרובדורים דיקלמו בקול את המילים, והקהל הקשיב להן. כיום הספרות היא אמנות שנתפשת כדוממת ואינטימית: המרחב שנוצר בין הקורא והטקסט. ואולם, בעוד שקריאת שירה שמרה על הממד ציבורי והפרפורמטיבי שלה בערבי שירה ובפסטיבלים ייעודיים – קריאת פרוזה הפכה באופן כמעט מוחלט לפעולה שקטה ובודדת, המעובדת דרך חוש הראייה (ולא השמיעה).

בערב הזה נשיב לפרוזה את האיכות הקולית והקהילתית שלה, דרך קריאה בקטעים מתוך ארבעה ספרי פרוזה שהוציאו בשנה החולפת: שמעון אדף ייקרא מתוך הלשון נושלה (פרדס 2021); עינת בדי תקרא מתוך חג המכשפה (כתר 2021); מיכל בן נפתלי, עורכת הספר, תקרא מתוך שימי ראש לנעמה צאל ז”ל (אפיק 2020); ובוריס זיידמן יקרא מתוך תחנות ביניים (פרדס 2020). הקריאה בקול תחשוף את ההיבטים הסמויים שמצויים בתוך הטקסט, ושעשויים להתגלות רק באמצעותה; המרחב המצומצם שבין הקורא והטקסט יופקע, ובמקומו תייצר חוויה של האזנה ספרותית משותפת.

קוראים: שמעון אדף | עינת בדי | מיכל בן נפתלי | בוריס זיידמן

הנחייה: עטרה בן חנן

כלי נגישות

Powered by - Wemake